ROTTERDAM – Distri Rail BV, de grootste onafhankelijke spooroperator in Nederland, onderhoudt sinds april 2014 een hoog frequent verbinding tussen Rotterdam en Duisburg. Vanuit Duisburg worden diverse bestemmingen binnen de Europese markt aangeboden, waarvan de meest recente Ludwigshafen in Duitsland is.
Vanaf 16 februari 2015 zullen zij ook de C. RO Ports (CLdN/Cobelfret) terminal in de Botlek zes keer per week gaan aanlopen en dus aan het Distri Rail netwerk toevoegen. Omdat middels de bediening van deze vooraanstaande shortsea terminal de shortsea direct per spoor bereikbaar wordt, hoeven containers niet meer elders per spoor aangeleverd te worden en dan per truck overgereden te worden. Dit betekent een extra ontlasting van de wegen in en om de Rotterdamse haven en vermindering van Co2 uitstoot.
“Ons doel is een bundeling van diverse stromen binnen Rotterdam waaronder deep-sea/short-sea en continentale lading. Hierbij spreken we over diverse type containers waaronder 20ft / 23ft / 40ft, tank en onder andere 45ft, wat ons hoogfrequente model nodig heeft om te kunnen draaien binnen geheel Rotterdam en Europa”, aldus directeur Johan Booij van Distri Rail.
C. RO Ports (CLdN/Cobelfret) is zeer te spreken over het feit dat hun short-sea en continentale klanten nu ook gebruik kunnen maken van de snelheid en achterland bestemmingen die DistriRail bedient.
Via: transport-online.nl